4 weken

25-02-2020

Vandaag 25-02-2020 zijn de pups al weer 4 weken. We zitten op helft van de periode dat de pups hier zullen zijn. Jeetje wat is de tijd al voorbij gevlogen. Wat doen ze het goed en wat is Quiomy een top moedertje. Vandaag zijn de pups voor de 2de keer ontwormd. Drie dagen achter elkaar krijgen ze de pasta. De eerste ging er beter in dan met twee weken ahahhaha. Al heb je altijd van die "flauwerikken"die doen of ze een slok citroen naar binnen krijgen. 

Ik voer de pups nu regelmatig wat extra. Vleespapje of geweekte brokjes die ik dan helemaal prak. In principe mogen ze nu 5 maaltijden op een dag. om 7 uur / 11 uur / 15 uur/ 19 uur / en 22.30 ongeveer. Ik dacht dat ik hiermee Quiomy ook wat zou ontlasten. Ze had duidelijk ongemakken bij het voeden. Het trekken van het 7- tal , het krassen ( ondanks de nagels knippen ) en de energie die het kost. Maar Quiomy heeft er wat op gevonden.... Ze gaat zitten in de bak, wacht tot de ergste drukte voorbij is en zoekt dan een plekje om te liggen. Dit doet ze niet bij elke voeding , want vaak blijft ze ook staan, de pups zijn nu groot genoeg om staand te drinken en dit geeft ook een stuk minder ongemakken. Lang voeden doet ze niet, is ook niet nodig , want ze hebben mama zo "leeg". De maaltijden die ik geef zijn dus niet de hoeveelheid die ze zouden krijgen als mama niet meer mee zou voeden.  In het begin was ik bang dat ik te weinig zou maken, maar net als wat men  beweerd, de pups eten waar ze behoefte aan hebben en laten ook gerust wat staan. Dus ik maak nu wat minder en blijf het zo volgen of ze behoefte hebben aan meer.  

De pups lopen nu regelmatig in de ren zodat ik de kist lekker schoon kan maken. In het begin bleven ze op het kleedje liggen en een enkeling ging wat op onderzoek uit, maar u rennen ze met zijn 7 door de ren en spelen, trekken, en hebben lol. De bak brokken van Quiomy zet ik dan even weg, want jawel, er zijn er bij die vliegen op die bak af en beginnen aan de brokken te likken. Dat kan geen kwaad, maar ze zijn nog te hard om zo op te eten en dan ben ik toch bang dat er dadelijk een stikt. ja, ik zie overal beren op de weg hahahaha. 

© 2019 Reiziger Rik, Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin