6.5 week

14-03-2020

De pups zijn al weer 6.5 week oud. poeh  nu komt het vaarwel wel erg dichtbij, 

Ze zijn inmiddels gechipt en ingeent en helemaal goedgekeurd door de dierenarts. Altijd weer fijn als de check-up een goede uitkomst heeft. Nu had ik al niets raars aan ze gemerkt, maar je weet het nooit. Het ontwormen heb ik een weekje opgeschoven. Niet en.. enten en... ontwormen. Als ze 7 weken zijn dan krijgen ze nog een wormenkuurtje. Dat wil dus zeggen dat bij de nieuwe baasjes het ontwormen ook een weekje later is.

ondanks dat Quiomy haar normale portie eten krijgt, geeft ze nog steeds melk. Net genoeg voor ze om af en toe te sabbelen bij haar. Haar memmen zijn niet meer zo gevuld als voorheen, maar toch moet ze ze af en toe laten leegdrinken . 2x per dag gaat ze erbij om te laten drinken...  . De rest van de dag als ze erbij wil speelt ze en voedt ze op. Deze taak neemt ze erg serieus. Lekker ravotten , maar doen ze te druk dan wijst ze ze daar ook op. Even een korte grom, een duwtje tegen ze aan, en ze begrijpen precies wat mama bedoeld. Zo niet, dan wordt mama iets bozer en dan zie je ze kijken van "oke, het mag dus echt niet ".  Quiomy kan dit veel beter dan mij.

Ik moet wel rekening houden met de etens tijden van Quiomy.  Gaat ze te snel na het eten bij de pups, dan geeft ze haar voedsel over. Ze legt het voor de pups neer , zo van..... eten voor jullie. Prachtig stukje natuur , echt zo mooi om te zien, Quiomy heeft dat echt in zich, alleen wil ik niet dat ze zich uithongert.... en dat zou ze doen... die lieve schat., zolang haar pups maar niets te kort komen, 

De pups krijgen nu sinds 6 weken 4 x per dag eten. Eerst deed ik nog 5x, maar ik merkte dat ze verdeelt over 4x meer voldaan waren. De 5 voedingen volgde elkaar te snel op en vaak lieten ze dan afgewisseld hun eten staan. Zo zie je maar dat ze zich toch niet klem eten, maar duidelijk zelf doseren

© 2019 Reiziger Rik, Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin