Dag 16

13-02-2020

Vandaag hebben ze de laatste wormenpasta gehad voor deze "kuur". Het is een ontwormingskuur van 3 dagen , die breed de aanpak heeft voor verschillende wormen. Die bekkies die ze dan trekken. Net een baby die voor het eerst aan een citroen likt haahah. Ze vinden er echt niets aan, maar het moet toch even. Ook Quiomy geef ik een kuurtje. Zij krijgt voor de dekking een kuurtje en tijdens de eerste ronde dat de pups een kuurtje krijgen. Quiomy krijgt gewoon pillen van hetzelfde merk, en die doe ik door haar vlees.

Quiomy eet nog steeds zo een 2.700 gram vlees per dag, onbeperkt brokken en geitenyoghurt. Ons moedertje zorgt nog heel goed voor de kleintjes ondanks dat ze al een stuk groter zijn en wild  aan de borst. Zijn ze TE wild dan loopt ze even de kist uit, om terug te komen als ze wat gekalmeerd zijn. Soms help ik haar even mee, om goed haar plekje te vinden. 

sinds gisteren laat Quiomy haar staart hangen. Het bovenste gedeelte staat dan wat omhoog en de rest hangt. Het kwispelen blijft beperkt tot wat beweging, ze vind het lastig om in 1 keer te gaan zitten en het zit haar duidelijk niet lekker. Ze eet en drinkt super en heeft ook geen verhoging. Ik denk dat ze een cold water tail heeft. Dat is een pijnlijke aandoening aan de staartspieren. De echte oorzaak is er niet, als je het ziet komt het vaak voor bij honden die zwemmen in koud water en dat niet echt gewend zijn. Vandaar deze naam. Ook overbelasting kan een oorzaak zijn. Nu is Quiomy een hond die niet normaal kan kwispelen. Niet gewoon alleen de staart, maar heel haar lijf beweegt mee. Ook zwiept hij zo hard , dat hij pijn doet aan je lijf . Mijn vermoeden is dat ze zo ontzettend gekwispeld heeft , in combinatie met het slaan tegen de kast of kist in de puppyruimte. Zo zielig voor haar, want het schijnt toch echt wel veel pijn te doen. Omdat ik niet meteen een moederhond vol met medicijnen wil stoppen ivm het voeden van de pups , heb ik vanmorgen contact gehad met de dierenarts. Zij vertelde mij dat er prima pijnstilling is , die mag gegeven worden aan zogende teven. Ik vertrouw op haar kennis, en mocht ik merken dat de situatie voor quiomy niet meer dierlijk is , dan ga ik direct de medicatie halen. Voor de rest is rust belangrijk, en moet deze aandoening ook vanzelf weer verdwijnen.  Op google heb ik gelezen dat licht masseren van de achterhand en zijspieren verlichting kan geven, hebben quiomy en ik onze massagemomentjes. Quiomy loopt dan niet van mij vandaan, maar laat het gebeuren. Ik heb het idee dat ze het aangenaam vind, want ze heeft alle ruimte om aan te lopen en dat doet ze niet. Ook verkrampt haar lichaam niet als ik eraan zit.  Hopelijk zien  we morgen al wat verbetering en geen verslechtering... en heeft ons meisje er niet te veel pijn aan. 

© 2019 Reiziger Rik, Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin