De bevalling/ geboorte

03-02-2020

Op 28 januari 2020 was het zo ver . Quiomy was wat onrustig en aan het hijgen. Dit kan wel een aantal dagen aanhouden, dus nog niet zo heel veel spannends. Haar temperatuur was natuurlijk ook al wat gezakt, dus die twee dingen samen konden er wel eens voorzorgen dat er schot in kwam. 

Gedurende de dag  wilde ze vaker naar buiten om zich te "legen"zoals ze dat noemen. Ze zorgt er dan voor dat haar blaas en darmen leeg zijn voor zij aan de bevalling moet beginnen. Weer zo een mooi stukje natuur, dat zichzelf helemaal regelt en precies weet hoe het werkt.

Op het moment dat Quiomy de slijmprop verloor had ik wel het gevoel dat het deze dag ging gebeuren. Natuurlijk Laura ook de hele dag op de hoogte gehouden en zij zou, na het in bed leggen van de kindjes  mijn kant op komen. Ook Djamay ( 19 ) mijn jongste dochter zou bij de bevalling zijn. Zij wilde hem ook helemaal begeleiden. Ook mijn ouders kwamen mijn kant op , om bij de bevalling te zijn. Altijd fijn die helpende handen en Laura geeft mij altijd zo een vertrouwd en veilig gevoel. Quiomy vind het prima als bekende mensen toekijken, vreemde is een ander verhaal. 

Om 19 uur is de eerste pup geboren en om 00.00 kwam de 7de pup ter wereld. Het was een hele fijne bevalling, zonder complicaties. Quiomy nam haar tijd en deed het als een ervaren moedertje. Wel vond ik het een "vieze"bevalling. Enorm gevulde vruchtzakken, die hun sporen achter lieten in de werpkist..... er werd wat gespetterd deze avond. 

3 jongens en 4 meiden is het eindresultaat. omdat Quiomy zo enorm flink was en na de bevalling een beetje onrustig bleef, heb ik de volgende dag ( 29-01-2020 ) een echo laten maken bij de dierenarts of ze wel helemaal leeg was. Toch een eng idee dat er misschien nog een pupje in zou zitten. Gelukkig was alles eruit en na controle van de da , zijn we weer met een gezonde mama terug gegaan naar huis. Gelukkig maar 10 min rijden, want een moeder van haar pups scheiden is niet leuk. Ook dit laat Quiomy dan over zich heenkomen en volgt ze ons. 

© 2019 Reiziger Rik, Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin